Kõige lihtsam on õppida läbi mängimise. Ka orienteerumist on võimalik õppida mängides. Selleks on loodud mitmeid arvutiprogramme. Allpool valik mõningatest o-teemalistest mängudest:
Raili Rooba poolt koostatud o-mängud koolidele:
- Kaardi mõõtkava
- Musta värvi leppemärgid
- Sinist värvi leppemärgid
- Pruuni värvi leppemärgid
- Rohelist värvi leppemärgid
- Kollast värvi leppemärgid
- Erievate objektide leppemärgid
- Punktid reljeefi kaardil
- Leppemärgid kaardil 1
- Leppemärgid kaardil 2
- Leppemärgi memoriin
- Küngaste siluetid 1
- Küngaste siluetid 2
- Kogumik koolidele (siia on koondatud erinevaid ideid ja võimalusi o-tundide ja treeningute läbiviimiseks)
Erinevad O-mängud
- MOBO – mobiiliorienteerumine
- Tunne O-kaardi leppemärke – eestikeelne mäng (test), kus tuleb aja peale ära märkida 10 o-kaardi leppemärgi nimetus ja kategooria.
- Catching Features – Väga realistlik 3D orienteerumismäng mida kasutavad ka maailma parimad orienteerujad. Võimalik harjutada erinevatel maastikel või võtta osa online võistlustest.
- Suunnistussimulaattori – Soomlaste poolte tehtud realistlik 3D orienteerumissimulaator. Virtuaalsed võistlused.
- Kaardi puzzle – 4×4 ruudustikus kaardi puzzle
- Oriantica – ühe esimese 3D mängu (WinOL) uuem versioon.
- Täpsus-O mäng – üsna realistlik fotodel põhinev täpsusorienteerumise mäng/võistlus
- Orienteerumismäng algajatele “Orienteerumine metsaelanikega” – mäng koosneb 12 einevast lihtsamast keerulisemaks A5-kaartidel olevast piltkaartidega orienteerumisrajast.
- Kahe punktiga metsaelanike rajad. Piiksutamismäng 2-8 aastastele. Kaardid ja SI-jaamadele pandavad pildid välja trükkida, lõigata, lamineerida ja lõigata nurgad kumeraks. Kasutada koos O-kooliga, siin xml-fail alla laadimiseks. Aitab õppida SI-pulga ja kaardi kasutamist.
- Torbik-orienteerumine. Kasutusel 11, 18 või 27 torbikut ning alaks võib olla nii saal, muruplats kui hea nähtavusega metsaalune. Parem- kui vasakpoolsed rajad on üksteise peegelpildid. 3×3 väljak parem ja vasak, 4×4 väljak, 5×5 väljak. Välja trükkida, lõigata, lamineerida ja nurgad kumeraks lõigata. Aitab õppida kaardi pööramist maastiku järgi, sõrmega järje hoidmist, punktide õiges järjekorras läbimist. SI-(air)pulga kasutamisel arvestada jaamade kaugusega!
- Korvpalliväljaku kaart, A4 lehel 2 väljakut.